IK BEN ER NOG HOOR! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Thars Labee - WaarBenJij.nu IK BEN ER NOG HOOR! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Thars Labee - WaarBenJij.nu

IK BEN ER NOG HOOR!

Door: Thars

Blijf op de hoogte en volg Thars

28 April 2015 | Portugal, Porto

Ik ben er nog hoor. Er is verder niks gebeurd. De trein reizen zijn goed gegaan!! Ik zit gewoon weer in Caminha. Het is goed dat Suzanne Dobbelsteen(Engels docent) mij erop attendeerde dat ik toch wel moest gaan schrijven want ze maakte zich zorgen *knipoogknipoog*. En uiteraard leuk dat ze op mijn blog keek en reageerde! Genoeg geslijmd!

De treinreis was uitstekend gegaan afgelopen zaterdag. Vroeg uit bed, snel aankleden want onze trein vertrok al om 08:00. En ja, dat is vroeg! Een treinritje van Caminha naar Porto was uiteindelijk goed voor 1 uur en 49 minuten. En je betaalde slechts € 7,25. En het duurde, en het duurde, en het duurde, en het duurde, en de trein reed niet door, en het duurde en het duurde, en het duurde, en het duurde.

Eenmaal aangekomen in Porto was het regenachtig! En we wisten niet welke kant we op moesten voor ons schitterend hotel “HF Hotel Fenix Porto. “ We hebben verschillende buitenwijken van Porto gezien kan ik je vertellen en zelfs de doodlopende weggetjes weet ik inmiddels te vinden en heb deze toch een paar keer mogen zien. Totdat we de winkelstraat inliepen!! Dat was nou toch fijn!
Na minuten zoeken hebben we uiteindelijk toch het hotel gevonden. En gelukkig stond het ook niet met koeienletters op de toren die toch nog wel een aantal meters lang was. Maar snel ingecheckt, spullen gedropt en gingen weer terug de winkelstraat in met de metro. Ook dat was een gedoe want ik heb serieus waar nog nooit zo lang voor een kaartjesautomaat gestaan. Wat was dat een ramp en toeristonvriendelijk zeg! Phoe Phoe! Ze hebben daar flinke winkelcentra! Typische shopping malls vind je hier in het centrum van Porto. En alles is er: van een Zara tot een Mc Donalds en van een Tommy Hilfiger tot de toiletten.
’s Avonds lekker gegeten bij de bekende uitgaansplaats en wijk Ribeira. Super gezellig en hartstikke leuke eettentjes. Echt een aanrader! Wij hebben gegeten bij een super leuk tentje waar ze heerlijk eten hebben geserveerd voor ons. En het bleef maar regenen! Vergeet dit niet mensen.
Na wat rondvraag gedaan te hebben waren we uitgekomen in het uitgaansgebied als het om barretjes en clubs gaat. Nou ik kan je vertellen, het stikt er van de barretjes, het stikt er van de 40+ers en het heeft maar een paar clubs waar we niet in konden of wilde omdat het pas open was in het hoogseizoen. Dus zijn we lekker teruggegaan naar ons hotel en zijn gaan slapen!
Volgende ochtend hebben we super lekker ontbijtje gehad en zijn we daarna al weer snel op pad gegaan. Mooie gebouwen bezoeken en mooie plekken in Porto bezoeken! Echt een dagje sightseeing. Echt het was super mooi! Om 16:30 ging onze trein terug naar Caminha waar ons hutje staat, en hebben we lekker broodje hotdog gegeten. Super leuk weekend gehad!

Na gisteren een heerlijk zonnige wasdag te hebben gehad mochten we vandaag ons om 10:00 melden bij “The Basement” van ons stagebedrijf minhAventura. Naast activiteiten gaan Kay en ik een businessplan schrijven voor de Nederlandse toeristen. Jaja, we mogen echt business to business gaan werken! Ik moet de ideale “Dutch Tourist” gaan analyseren voor het bedrijf en aan de hand van andere factoren een plan schrijven die ze kunnen gaan gebruiken in het bedrijf! Ik zeg KOM MAAR OP! Vandaag de laatste dingen gewassen en opgevouwen en dan is ook dat weer gedaan!

Vanavond nog gezellig facetimen met het thuisfront en natuurlijk mijn vriendin! Als laatste nog een filmpje kijken en dan zit ook deze dag er weer op om morgen om 10:00 weer te melden bij minhAventura!

Ik heb van mezelf weer genoeg laten horen denk ik, en spreek jullie allemaal weer zo snel mogelijk!
Ciao e obrigado!

  • 28 April 2015 - 15:55

    Thars Labee:

    Neem ook gerust een kijkje tussen de foto's als je natuurlijk klaar bent lezen en een reactie te plaatsen :)

  • 28 April 2015 - 16:32

    Marieke:

    Jeetje die foto's zien er niet verkeerd uit..
    Lekker hoor!!! En wat een leuk verslag hahaha
    Geniet er maar lekker van :)

    Greetzzz uit Arnhem

  • 28 April 2015 - 22:23

    Jeanette:

    lieve Thars, leuk verslag en erg leuk allemaal mare ik als lees...wassen en opvouwen.....dat hoor ik graag ik ben trots haha xxx ik hou je blog in de gaten veeeeeel plezier

  • 28 April 2015 - 22:24

    \\\\\\\\\corry:

    Hoi Thars,
    Leuk te lezen, dat je al heel wat hebt ondernomen op je buitenlandse stage.

    Wij wensen je heel veel succes maar uiteraard ook veel plezier !!!!

    Groetjes Corenad

  • 29 April 2015 - 10:11

    Pleun:

    Super leuk Thars dat ik hoor dat je goed zit,
    Snel weer een keertje facetimen

  • 29 April 2015 - 22:37

    Meria:

    Heerlijk verhaal, maar vooral het plezier om Porto te bekijken.
    Veel genieten en plezier maken tijdens je stage.
    We hoeven je ook niet te missen, want we facetimen zeer regelmatig.
    Ben dus van alle ondernemingen op de hoogte.

    Succes en veel plezier!

    Groetjes, vanuit Rijen.

  • 01 Mei 2015 - 13:12

    Susanne Dobbelsteen:

    Goed om weer van je te horen Thars ;)
    Succes met je opdracht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thars

-

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 4235

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 06 Juli 2015

Buitenlandse stage Portugal

Landen bezocht: